Katharsis - 2009-03-23 17:42:53

Stockade 25-29


http://i42.tinypic.com/nwzeif.jpg
Lokalizacja: Stockade został umieszczony w Stormwind. Aby wejść do instancji musimy skierować się do dzielnicy magów (mage district). Po przejściu mostu idąc od strony dzielnicy handlowej (trade district) skręcamy w prawo i już powinniąmy zauważyć meeting stone. Portal znajduje się w budynku przylegającym do kanału tuż za meeting stonem.

Przeciwnicy: Wszystkie moby w Stockade to humanoidy. Napotkamy różne rodzaje Defiasów: Captive, Prisoner, Inmate, Insurgent. Poziom przeciwników (oprócz bossów) mieści się w zakresie 23-26 lev.


Po wejściu do środka instancji możemy już mniej więcej zorientować się jak wygląda rozkład pomieszczeń. Dominują tu wąskie korytarze i ciągnące się wzdłuż nich pomieszczenia. Na korytarzu co kilka metrów stoi pojedyńczy mob. W każdym z pomieszczeń po bokach znajdziecie 3-4 moby ustawione tak, że możliwe jest wyciąganie ich po 1-2 na raz. Proponuję na początku ustalić kto pulluje (wyciąga moby) - najbezpieczniej jeśli robi to jedna osoba, kto jest odpowiedzialny za zatrzymywanie/dobijanie uciekinierów - trzeba ich ogłuszać, zatruwać i tłuc po nerkach. Jeśli pozwolimy któremuś z mobów uciec on najczęściej wbiega do następnego pomieszczenia i wyciąga większość lub często wszystkich przebywających tam przeciwników, a to zwykle kończy się wipem i koniecznością biegnięcia z cmentarza, który w tym wypadku znajduje się przy Goldshire. I ostatnia ciekawostka związana ze Stockade to losowe rozmieszczenie większości bossów przez co musimy przeszukać wszystkie pomieszczenia aby np. skompletować wszystkie zadania. Jak już napisałem na początku w tym miejscu nie mamy co liczyć na pewne dropy (łupy), jedynie możemy mieć nadzieję na jakiś losowy przedmiot. Pewnie niektórzy zapytają po co więc tam chodzić? Przede wszystkim po to aby wypełnić questy i otrzymać naprawdę sporo expa (doświadczenia) oraz kilka nawet ciekawych nagród za wypełnianie zadań. W całym stockade można wyróżnić 3 główne części: główny korytarz (zaraz za wejściem), lewa i prawa odnoga. Będę opisywał kolejne bossy w oparciu o ten podział.

Targorr the Dread
Zwykle w którymś pomieszczeniu przy głównym korytarzu znajdziemy pierwszego bossa Targorra. Duży i raczej ponury ork z obstawą 2 Defiasów. Musimy go zabić i obciąć biedakowi głowę bo potrzebujemy ją do questa What Comes Around.... W pomieszczeniu z bossem może być jeszcze 3 moby trzeba spróbować pozbyć się przynajmniej 1 defiasa przed zaczepieniem samego Targorra. Jeśli mamy maga w party niech zrobi owieczkę. Tank pilnuje bossa reszta grupy pozbywa się kolejnych addów. Po zabiciu bossa podnosimy jego głowy :) jeśli nawet wszyscy w party mieli ten quest to i tak każdy może podnieść Head of Targorr co jest o trochę dziwne, bo jak widać na załączonym obrazku Targorr głowę ma jedną.

Kam Deepfury
Po wyczyszczeniu głównego korytarza i przylegających pomieszczeń powinniśmy być na rozwidleniu korytarzy po lewej i prawej widzimy schody prowadzące w dół. To którą wybierzemy stronę nie ma najmniejszego znaczenia. Ja zacznę opis od strony prawej. Schodzimy w dół, oczyszczamy korytarz i dwa pierwsze pomieszczenia po obu stronach. W drugim pomieszczeniu po lewej znajduje się kolejny boss Kam Deepfury. Zabicie go jest wymagane przez quest: The Fury Runs Deep. Strategia identyczna do poprzedniej staramy się uszczuplić ilość mobów zanim zaatakujemy bossa. W tej części Stockade jest szansa, że natkniemy się na rzadko pojawiającego się moba (rare mob) - Bruegala Ironknuckle'a.

Hamhock i Bazil Thredd
Kiedy już mamy czysty cały boczny korytarz i pobliskie komnaty powiniśmy być blisko większego pomieszczenia, w którym już z daleka widać ogra Hamhocka. Zwykle towarzyszą mu 2 addy. Strategia nie zmienia się 1 add w owieczkę jeśli możemy wyciągamy bossa na pusty już korytarz w związku z możliwą ucieczką któregoś z addów lepiej żeby uciekały do pomieszczeń które wcześniej oczyściliśmy. Z dużą salą gdzie stoi Hamhock sąsiadują 3 mniejsze w każdej z nich mamy kolejne 3-4 moby a w jednej również kolejnego bossa - Bazila Thredda. Jego głowa jest nam potrzebna do questu The Stockade Riots.

Dextren Ward
Po zabiciu Bazila możemy wrócić do rozwidlenia korytarzy i udać się na drugą stronę instancji (na lewo od wejścia) aby tam dopaść ostatniego pozostałego przy życiu bossa - Dextrena Warda. Tu nam twórcy gry oszczędzają konieczności obcinania kolejnej głowy ale żeby nie było łatwo obcinamy Dextrenowi rękę żeby mieć co pokazać na dowód że padł w zadaniu: Crime and Punishment. Dextrena znajdziemy w pomieszczeniach na końcu lewego korytarza. Przed zaatakowaniem go dobrze jest oczyścić wszystkie pozostałe pomieszczenia ponieważ używa on umiejętności "fear", po której wszyscy w party tracą na kilka sekund kontrolę nad swoimi postaciami i rozbiegają się na wszystkie strony. Jeśli zostawiliśmy nie wyczyszczone jakieś pomieszczenie istnieje obawa, że ktoś z grupy przypadkiem wbiegnie na moby. Można też wciągnąć go do wyczyszczonego już pokoju.


Tak dużo, a nic konkretnego. 2 dni szukania. <foch>
http://worldofwarcraft.com.pl/-instancj … ckade.html

mapa fotowoltaiki